Sunday, January 9, 2011

I'll Never Forget This!!

Aritu aku pernah jumpa cacing masa potong kubis
sampai arini seboleh2nya aku cuba elak
dari memotong kubis
sayur kubis pun aku dh x bape makan sekarang
td lak masa potong bunga kubis untuk dibuat bihun sup
terjumpa binatang
sekali tgk macam anak ulat gonggok yang kecik tu
~mode:ei..masih2 terbyg2 kejadian td!~
sape2 yang x kenal bunga kubis
sila tengok gambar ni




Ya Allah seyes aku geli tgk
rasa nk baling je sayur tu
tp aku basuh gak sayur tu
pas buang benda tu
before masuk dalam kuali
aku double check siap belek2 lagi
kot2 aku terlepas pandang
mana tau kot2 ada yang sesat lagi
sbb aku tau aku jenis yg x kan berpuas hati
selagi x check betul2 before masak
tp
seyess.....
mmg x de
aku amat pasti!!!
pastu kan masa bihun sup aku dh masak
aku pun letaklah dalam pinggan
and
aku ternampak ada binatang tu dalam pinggan aku
Oh no!!!!!!!!!!
i saw it!!!!!!
i saw it!!
habis bihun sup aku
dhlah dalam tu aku letak macam2
terus aku campak sume skali dalam tong sampah
yerkss
geli geleman aku
aku amat pasti
binatang tu tersorok dalam kuntuman bunga tu
aku tanya nenek aku
then tokwan cakap
maybe benda tu kua masa tgh masak
yelah kan panas
tibe2 aku terpikir
bayangkan kalau kita makan kat kedai
Adakah tukang masak tu akan buang sume
masakan yang dia buat ble benda yang sama berlaku kat dia??
OR
dia just akan buangkan benda tu
and
hidangkan makanan
cam biasa kat kita???
mungkinkah jawapannya yang pertama?
tp aku x dapat menipu hati aku
bahawa jawapannya adalah yang kedua
ye pasti!!
tp mungkin bukan semua begitu
Sy fobia!!
Rasa cam dh serik pun ye nk potong bunga kubis lagi
tp bunga kubis
adalah antara sayur kegemaranku
patutkah aku terus melupakannya??

No comments: