Friday, April 22, 2011

Kecundang Jua

Assalamualaikum dan Selamat Tengah Hari


Hai semua...dah lunch ke?Arini aku lunch dengan KFC.Dah beberapa hari dah mengidam nak makan.Tapi asyik postpone je demi menjaga potensi diet tanpa nasiku yang sudah memasuki ari ke-12.Tapi arini,dietku kecundang jua.Apabila aku telah memesan satu set Snack Plate beserta dengan air mountain dew.Aku tewas!!!Dahlah makan ayam goreng minum pulak minuman berkarbonat.Tapi aku rasa pembaziran telah berlaku.Sungguh tidak dapat dielakkan apabila hanya satu ketul KFC spicy dan satu scoop kentang putar.Satu scoop kentang putar lagi+seketul roti+sekeping ayam hanya ditinggalkan begitu sahaja.Serius dah tak larat nak makan.Kenyang sangat2.Kalau bawak balik pun memang aku takkan makan dah.Mungkin sebab before g makan KFC aku telah minum 800 mL air kosong.So cepatlah kenyang kan.Yeah...berjaya.So taktik ni boleh diapply sebelum mengambil sebarang makanan berat.Sama juga dengan makan buah dahulu sebelum makan benda lain.Tapi orang kita,buah dijadikan sebagai desert.Sebenarnya ini adalah budaya barat dan ia bertentangan dengan ajaran Rasulullah s.a.w.Sebab itulah sepanjang hayat baginda tidak pernah sakit.Tapi mengapakah kita sebagai umatnya tidak mahu mengikuti sunnah baginda?Mesti baginda sedih melihat keadaan umatnya ketika ini.Untuk info lebih lanjut tentang ini sila klik:-


No comments: