Monday, April 18, 2011

Apalah Nasibku

Assalamualaikum dan Selamat Tengah Hari


Pagi ni malang sungguh nasibku.Pagi tadi masa nak datang kampus.Tiba-tiba lak kereta tak leh start.Takkan bateri habis kot baru je tukar masa bulan Ogos 2009.Try start lagi.Tak boleh juga.Sah!!out of batery!!Tetiba aku teringat kat lampu kereta.Terus check!!Rupa2nya aku terlupa tutup lampu kereta masa balik muet ari sabtu aritu.So ni memang salah aku lah kan.Aduhai masalah ni.Dahlah ada meeting kul 11.Terpaksalah mintak tolong Fiza nak jumperkan kereta aku ke kereta dia.Nasib baik ayah dah sediakan jumper dalam kereta tu.So tak payah susah2 nak tolak2 kereta.Jumper je senang.Terus boleh start.Then terus call orang tu cancel meeting sebab dah lambat.Dan aku pun g la kat workshop nak minta tolong dia check bateri power.Still available to be use or not.Alhamdulillah mungkin rezeki aku kot,orang tu cakap bateri still boleh digunakan lagi.Dia siap beritahu lagi lain kali jangan buat macam ni lagi.Baik bang!!Saya terlupa.Serius!!Sebab masa balik muet aritu hujan lebat.Semalam lak memang tak guna kereta.Anyway,apa2 pun sekarang aku sudah selamat sampai ke kampus.Ini pengajaran yang tersangat berguna buat aku supaya next time jangan lupa tutup lampu!!

No comments: