Friday, April 15, 2011

Gembira selepas Kecewa

Assalamualaikum...selamat malam semua


Alhamdulillah diet tanpa nasi aku telah berjaya memasuki hari kelima hari ni.Tapi ada satu benda yang aku idam-idamkan belum tercapai.Dalam entry LEPAS aku ada beritahu yang aku teringin sangat2 nak makan sup tapi malas nak kuar kan.So tengah hari tadi aku ajak Yani g kedai mamak sebab teringin sangat nak makan sup.Tapi sayangnya orang tu cakap sup ada waktu malam je.Pe lagi...hancur hatiku.Mengenang dikau menjadi keping2 setelah kau pergi dalam mimpiku...hahaha...suka suki je aku ubah lirik lagu Ahmad Band ni.Tapi serius aku memang frust sangat tak dapat sup..Mengidam wooo...Dah tak de bihun sup aku pun order mee rebus.Pun tadak jugak!!!Haiya....tutup kedailah gini.Kat menu ada tapi bila minta tak de.Malas nak pikir panjang aku order je kuew tiau goreng.Then ambik papadom sikit.Tapi sayangnya kuew tiau tu separuh je aku makan.Papadom pun ada lagi hah duk dalam kereta tu.Tak habis.Sebab dah kenyang sangat2.Cian kuew tiau tu menangis.Maafkan aku Cik Kuew.Cik Perut sudah kenyang sangat.Yani pun dah tak larat nak tolong habiskan.Tapi keinginan nak makan sup tetap ada.So aku plan nak g pasar malam dengan Yani beli sup daging.Tapi sekali lagi hatiku menyanyikan lagu Ari Lasso..hampa...terasa diriku tanpa dirimu apabila langit tanpa segan silu menangis sepuas2 hati membanjiri bumi dengan banyaknya.Hujan!!!sangat2 lebat.Dan aku terpaksa cancel untuk g pasar malam.Jadi aku decide nak wat sup sendiri.Then aku g Tesco beli apa2 dan patut and inilah hasilnya.


Cik Carrot wajib ada!!!

Senang!!Baru puas hati!!Resepinya lebih kurang dengan entry Menu Diet.Bezanya kali ni aku menggunakan 2 keping kiub daging Knorr.Sebabnya kiub daging kurang "kaw" kalau letak satu je.Tapi aku still tak letak garam dalam bihun sup ni.Oklah tu je cerita untuk entry kali ni.Esok aku Muet lagi listening and writing.Korang doakan aku tau..Bubye...


Nota dahi:Tapi aku tetap nak makan sup daging jugak!!!Kan best kalau ada orang belanja ;p

6 comments:

CikPuan Fara said...

sebenarnya kan.. lagi best wat sup sendiri. leh alter ikot suka hati je. kalu tak sedap cam kedai pon, telan je lar ekekeke ;p

s.y.a.r.q said...

he he he,ko mkn sup kat kedai lagi byk lemak.baik buat sendiri :)

Anonymous said...

tingin sup..! huhu...

♥♥Cikngah♥♥ said...

natea:tq
mrs fazlee:setuju,tul2 lau wat sndiri lh tmbh @krgkan yg ptt.plg penting leh ltk byk lauk.hehe
syak:tau..byk lemak+byk bhn perasa.tp ttp nk mkn sup daging..teringin woo..x berbaloi wat sendiri lau sorg mkn.lainlah sup ayam
zoey:kita sama :)

Anonymous said...

kak msh blh bertahan dgn dite nih ke?
sian kt kak terpaksa x mkn nasi..selamat berjaya ok..saya sokong nih..me new entry video tutorial pakai shawl

♥♥Cikngah♥♥ said...

a'a dik tgh on lg ni.arini msk ari ke7.dh biasa dh dulu pernah wat :)