Friday, October 22, 2010

Marabahaya

Sejak dikunjungi teman baik ni nafsu makan menjadi2.Petanda bahaya untuk dietku.Aku pn rasa lately ni macam mukaku dh makin tembam je.Tp kelmarin g timbang kat giant berat turun TAPIIIIIIII.Bape banyak tapi daa..(ala2 cte P Ramlee g2) :).Sambung2...aku nk ckp klu selera mkn aku berterusan mcm ni mmg habislah aku..Nnt x muat baju tu.. Tidakk!!!!!!!!!!!!!X sanggupku menghadapinya.Aku selalu merungut kt kawan aku ckp aku nk kurus.Asal dia msg tny dh mkn blm.Mst ckp diet.Diet..diet.Mn x nya dh dia tny tu mlm.Mstla diet kan:).Pastu mulalah dia bising.Dia kata kurus tu x lawa.Berisi lagi lawa.Definisi kurus bagi dia adalah tulang je(Ada ke patut???Kesian org2 kurus kt lua tu).Org2 kurus sekalian!!!!sila kejar budak ni.Ramai gk yg ckp aku nk kurus sbb nak kawin.NO la...aku nk kurus sbb diri aku sendiri.Bukanlah nk kurus kering sampai tinggal rangka je.X la...Tp at least dpt muat baju saiz 38 pn jadilah.Hehehe..
Sbb bagi aku gemuk@berisi tu x lawa
(Depends pada org gk k).Klu aku x diet nnt takut berat naik..Pastu jadi mcm kucing ni



Taaakkkk Naaaakkkkk!!!!!!

Aku x tau nape tp aku ttp rasa yg GEMUK mcm aku ni x lawa.X caya cuba tgk gambar2 ni


Kereta ni kurus ke gemuk???Cantik ke hodoh???


Then tengok gambar ni pulak.Tengokkkkkk!!betapa BERAT BADAN tu begitu menjadi satu mslh.Sampaikan kucing ni pun nk minum Justmat 5

I dont want to be like this :(

Mungkin sbb aku ni pendek kot.Sbb tu klu berisi aku nampak cam gorila je.Bosar....aku slalu gtau kwn aku mcm ni.Pastu dia cakap

"Hahaha...kelakarlah..gorila tu muka garang.Fatin comey je cute." (Puji2 ni mau dibelanjakah kamu??)

Tapi untuk hiburkan hati sendiri&memberi semangat kpd diri sendiri untuk terus berdiet adalah gambar ini

Yes..you are right dear :)

Walau apa sekalipun kata2 atau luahan yang kucoret di blog ni adalah sekadar untuk melepaskan tekanan,berkongsi segala dengan semua.Jauh di sudut hati aku tetap bersyukur dengan segala kurniaan Allah s.w.t.Bersyukur kerana ku dapat melihat dunia yg serba indah menawan ni dgn segala kesempurnaan pada anggota badan,paras lupa dan segala2nya. Bersyukur kerana masih diberi peluang untuk bernafas sehingga ke hari ini.Tanpa izin dariNya tak mungkin ku berada di sini. Sesungguhnya kecantikan itu hanyalah pinjaman semata2.Ianya milik Allah yg hakiki.

OK..sekian sahaja utk luahan rasa cikngah kali ni.Jumpe lagi di lain waktu :)

3 comments:

hamzah ian said...

aku konfius... 3 bijik blog ko ade..

Encik Gorilla said...

Apa gorilla-gorilla.... ingat gorila tak hensem apa....

ehehehe...


smoga berjaya kuruskan badan.... yg penting jgn putus asa...

CikNgah said...

hamzah ian:lg 2 tu x active
encik gorilla:encik gorilla mmg ensem tp klu cik gorilla x comey...hehehe..tq