Thursday, July 16, 2009

Definasi C.I.N.T.A bagiku

Kata orang cinta itu buta
Benarkah???
Atau manusia yang buta kerana cinta??
Cinta bermaksud memberi dan menerima
Saling menyayangi dan mempercayai
Cinta yang suci ialah cinta yang berlandaskan kepada ILLAHI
Kerana cinta itu merupakan cinta yang hakiki

Cinta merupakan sesuatu yang terlalu subjektif
Cinta kepada Allah,Rasul,keluarga,kawan2 dan seluruh isi alam
Cinta sejati adalah cinta yang lahir dari hati yang suci bukan berlandaskan nafsu semata-mata

Aku ingin dicintai dan mencintai
Tp aku takut...
Takut jika aku terlebih mencintainya melebihi aku mencintai Allah

Aku ingin memiliki lelaki yang mampu menyayangiku dan menerimaku&familyku seadanya
Lelaki yang bukan hanya menyayangiku berlandaskan harta dan rupa semata-semata
Kerana kecantikan itu adalah pinjaman semata
Yang hanya seketika cuma...

No comments: