Wednesday, April 21, 2010

Syukur pdMu Ya Allah

Duit skang ibarat air mengalir di sungai..cpt je hbs...kdg2 tu x nmpk pn pe brg yg dibeli...Org ble kt bagi duit kt parents kt akan mendapat berkat dr yg MAHA ESA.Benarkah kenyataan ini???Aku stuju sgt2 dgn dakwaan ini.Sbb aku perhatikan dr sdara mara aku diorang slalu je x cukup duit.Siap pjm ngan mak diaorg lg.Pdhal gaji lg besar pd mak ayah aku yg cume bekerja biasa sahaja.Tp alhamdulillah parents aku sekali pn xpenah lupa utk menghulurkan duit buat org tua mereka..Walaupun skit tp mereka ttp bagi..Dan alhamdullillah aku mengikut jejak langkah mama&ayahku..Setelah 2 bulan mengajar tanpa gaji alhamdulillah bln lps aku dpt gaji aku yg pertama..KUhulurkan buat parents&nenda tercinta...kdg2 aku penah terpk byk benda nk beli ble dpt gaji.tp ble aku pk blk apalah ertinya kegembiraan&kesenangan itu andai tidak berkongsi dgn ibubapa yg telah byk bekorban utk kt.Apalah sgt nilai wang ringgit jika nk dibandingkan dgn kasih syg&jasa mereka yg x mgkin dpt kt bls walau hidup seribu tahun lg.Lgpn duit blh dicari,ibubapa tiada galang ganti.Dan td....a big suprise 4 me..Gaji bln lps dh masukk!!!!!!!!semgu awal dr biasa.Duit bln lps pn ada lg dkt separuh..Pdhal dh byk sgt aku belanjakan..Syukur pdMu yg Allah...Lihat2 la betapa ALLAH itu MAHA PENYAYANG lg MAHA MENGASIHANI.Alhamdulillah aku dh pn menhulurkan gaji bln ini kepada ayahku td...Buat sesiapa jua yg membaca catatanku ini..Hulur2kanlah duit gaji anda kepada kedua org tua anda.Mereka x kan minta drpd anak2 tp kt sebagai anak hendaklah2 tau berbahasa...Satu je impian ku skang nk bljr pandai2,kemudian keje leklok.Aku nk bahagiakan ibubapaku,kakakku,adik2&nenek tersyg...X sbr rsnya nk menamatkan pengajian..For me mama&ayahku adalah ibubapa yg terbaik dlm dunia ni.Even aku dh dpt biasiswa&kje as part time tutor aritu tp diaorg still lg risau if aku xde duit.Diaorg slalu tny aku ada duit ke x..Sjk dh besar ni aku rasa mcm malu sgt nk mtk duit ngan diaorg.Penah skali aritu aku mmg xde duit sgt2 biasiswa&gaji lom msk lg..Duit mmg dh xde...Akak la tmpt aku meminta bantuan.Ble parents call aku slalu je ckp duit ada lg.Ntahla ble dh tua ni aku rs mcm membebankan diaorg je even diaorg x penah rs mcm2..Opss..nmpaknya aku dh kne stop menulis ni..Air mata dh nk menitis ni..Ok korg,igt pesanku..Utamakan FAMILY dr kekasih2 anda di luar itu kerana mereka blm tentu hak mutlak anda.Ni tak ble sng igt pakwe/makwe.Tp ble ssh ibubapa tempat mengadu..Sayangi diri hiasi peribadi..=)

No comments: